Με αφορμή τον δημόσιο διάλογο των τελευταίων ημερών και τις δημόσιες τοποθετήσεις η Μαριάννα Καρφάκη έθεσε για άλλη μια φορά το θέμα της Λαγκάδας στο Δημοτικό Συμβούλιο της Δευτέρας 20-02-2017.
Όπως ανέφερε πρόκειται για ένα σοβαρό θέμα, με ένα δρόμο κλειστό, με την όποια μικρή ανάπτυξη της ορεινής Λευκάδας να στηρίζεται σε αυτόν τον δρόμο.
Επίσης είπε ότι επί 35 χρόνια άνθρωποι χωρίς ιδιαίτερη τεχνική υποστήριξη, γεωτεχνικούς και ειδικές μελέτες, κατασκεύασαν , βελτίωσαν και κράτησαν έναν δρόμο ανοικτό όλα αυτά τα χρόνια.
Η ίδια αναφέρθηκε και στην ανακοίνωση του κυρίου Γεωργάκη, στην οποία ανέφερε ότι στο αιτιολογικό ότι ο δρόμος είναι κλειστός είναι σωστή, ωστόσο στο κομμάτι που εγκαλεί την αντιπολίτευση να κάνει την δουλειά της, ανέφερε ότι την κάνει πολύ καλά, καθώς μέσα στον περιορισμένο χρόνο που έχει στο Δημοτικό συμβούλιο το έχει θέσει το θέμα πολλές φορές.
Η κυρία Καρφάκη, αναφερόμενη στον Δήμαρχο, εξήγησε ότι αυτή την λογική του πως φτιάχτηκε και κρατήθηκε ο δρόμος, θα μπορούσαμε να την στηρίξουμε και όταν έγινε ο σεισμός και να πούμε στους ειδικούς ότι έχουμε τόσα χρόνια έναν δρόμο, τον θέλουμε και αν ο δρόμος δεν γινόταν να μας το πουν και να μην ξεκινούμε ανάποδα, με το αν επισκευάζεται, καθώς το ίδιο είχε συμβεί και με τον δρόμο που οδηγεί στους Εγκρεμνούς.
Το ερώτημα στο ΙΓΜΕ ξεκίνησε λάθος και για αυτό σε αυτό τον δρόμο έχουμε αυτή την καθυστέρηση, που υπάρχει στο να δούμε τον δρόμο της Λαγκάδας.
Στην τοποθέτηση μάλιστα του Θωμά Καββαδά στον Prisma 91,6 ότι ο δρόμος πρέπει να είναι κλειστός, ανέφερε ότι πρέπει να είναι ανοικτός, θυμίζοντας ότι στον σεισμό του 2015 δυο ατυχήματα έγιναν από βράχο που έπεσε από το πουθενά και όχι στους δρόμους που θεωρούμε επικίνδυνους.
Επίσης είπε, ότι διέκρινε διάθεση στην δημοτική αρχή να βρεθεί τρόπος να ανοίξει ο δρόμος και να δούμε με τους τεχνικούς το τεχνικό, καθώς και το οικονομικό και αναφέρθηκε στο αυριανό ραντεβού στην Λαγκάδα για να δοθεί μια λύση.
{youtube}Pi30rF1y2xQ{/youtube}
Στην απάντηση του ο Δήμαρχος Λευκάδας ανέφερε ότι το σώμα είναι ενήμερο, καθώς το θέμα τίθεται μια φορά το μήνα στο Δημοτικό συμβούλιο, θυμίζοντας ότι ο Δήμος έχει βάλει στον προϋπολογισμό ποσό 50.000 ευρώ για να προχωρήσει η μελέτη, λέγοντας ότι αν ευοδωθεί και έρθει η έγκριση του προϋπολογισμού από την αποκεντρωμένη, καθώς το θέμα όπως είπε έχει κολλήσει, αμέσως προχωράμε στην διακήρυξη της μελέτης.
Επίσης αναφέρθηκε στην τελευταία συνάντηση με τον υπουργό Χαρίτση και μάλιστα στις 6 Φλεβάρη, έστειλε επιστολή στον ίδιον με την οποία του θέτει την ανάγκη χρηματοδότησης ορισμένων έργων με κορυφαίο αυτό της Λαγκάδας.
Για την χρηματοδότηση του νέου έργου που έχει ανάγκη ο δρόμος ακόμα δεν έχει υπάρξει απάντηση από το υπουργείο.
Ο Δήμαρχος είπε ότι ορθά ζήτησαν από το ΙΓΜΕ να γίνει εκτίμηση της κατάστασης, καθώς σε προφορικό επίπεδο, είχαν τις διαβεβαιώσεις επιστημόνων που ήρθαν και έκαναν ελέγχους μετά τους σεισμούς, αλλά και την τεχνική υπηρεσία του Δήμου, ότι ο δρόμος όπως είναι σήμερα είναι απόλυτα επικίνδυνος.
Επίσης θύμισε ότι ο δρόμος καθαρίστηκε με χρήματα του δήμου. Επίσης με βάση την απάντηση του ΙΓΜΕ ότι ο δρόμος μπορεί να επισκευαστεί αλλά απαιτούνται έργα είχαν βάλει πινακίδα απαγορεύεται η διέλευση, που για τυπικούς λόγους εν μέρει μπορεί να κάλυπτε τον δήμο σε θέματα ασφάλειας, ωστόσο κανείς δεν της έδινε σημασία, οπότε για λόγους ασφαλείας έκλεισε και με εμπόδια.
Το θέμα επανέρχεται και με διάφορους τρόπους και από την πλευρά των κατοίκων και ορθά το πράττουν, αν και μερικοί θέλουν να παίξουν πολιτικά με το ζήτημα.
Επίσης είπε ότι μερικοί παίζουν με τον δικό τους τρόπο με το θέμα αυτό, με την δημοτική αρχή να έχει κάνει μια κουβέντα για αυτό με την κυρία Καρφάκη, με βασικό θέμα την Λαγκάδα, με τον ίδιο να ρίχνει την ιδέα για να έχει κανείς μια εικόνα της σημερινής κατάστασης, όλοι οι επικεφαλείς, να κάνουν μια επιτόπια παρουσία και έχει οριστεί ένα ραντεβού για Τετάρτη.
Ο Δήμαρχος ανέφερε ότι ένα σημαντικό κομμάτι του κόσμου ζητάει να ανοίξει ο δρόμος, με τον ίδιον να λέει ότι δεν είναι τόσο απλό, καθώς αν συμβεί οτιδήποτε αυτοί που τώρα ισχυρίζονται να ανοίξει, τότε θα την καταγγείλουν για θέματα ασφαλείας. Εκεί θα υπάρξει η ευκαιρία να γίνει συζήτηση με τους επικεφαλείς και γιατί όχι όπως ανέφερε να μην έρθει το θέμα και στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Επίσης ανέφερε ότι η μοναδική στοιχειώδης παρέμβαση που έγινε στον δρόμο ήταν το 2003, λέγοντας ότι το θέμα είναι δύσκολο και η κουβέντα πρέπει να γίνει με όρους σοβαρούς, όπως η ασφάλεια των κατοίκων και η ταχύτητα, λέγοντας ότι δεν θέλει να σχολιάσει τον τρόπο με τον οποίο αναπτύχθηκε η Λευκάδα, καθώς κανονικά θα πρέπει να μας κλαίνε οι ρέγκες για το μοντέλο που ακολουθήθηκε.
{youtube}mPArMKES0-8{/youtube}